ایا چای سیاه برای پریودی ضرر دارد؟

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی است که از دیرباز مورد توجه و استقبال بوده است. از گذشته تا به امروز در بسیاری از مراسم‌ها و میهمانی‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها و گرم شدن فضای دورهمی و مهمانی از چای استفاده می‌شده است.

ایا چای برای پریودی ضرر دارد

انواع چای با خواص مختلف خود، معمولاً حس عمیقی از آرامش، انرژی‌بخشی و راحتی را به همراه دارند. در برخی موارد دمنوش‌ها و چای‌های مختلف با خواص متفاوت خود جنبه درمانی پیدا کرده و در ایجاد وضعیت تعادل و راحتی در اعضا و جوارح مختلف مؤثر هستند.
 به دلیل خواص طبیعی بسیاری از چای‌ها و دمنوش‌ها، تعداد زیادی از افراد من جمله خانم‌ها مصرف این نوشیدنی‌ها را در مواقع مختلف و در زمان بروز ناراحتی و یا درد ترجیح می‌دهند. یکی از مواقعی که مصرف چای و یا دمنوش می‌تواند کمک کننده و مفید باشد در زمان بروز مشکلات PMS یا تغییرات مخصوص زمان سیکل ماهانه یا پریود در بانوان است. شاید بخواهید بدانید چه نوشیدنی یا چای مناسب دوران پریودی بوده و می‌تواند در کاهش مشکلات PMS تأثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد چای مناسب دوران پریودی صحبت کنیم. 


چای سبز در دوران پریودی

خواص فراوان چای سبز باعث شده است که این چای طرفداران زیادی پیدا کرده است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی چای سبز که در از بین بردن استرس اکسیداتیو که ناشی از عدم موازنه و تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن است، نقش مؤثری دارد.

چای سبز خونریزی را زیاد میکند؟

 چای سبز ترکیبات بسیار قوی مانند کاتچین‌ها دارد که این ترکیبات در برقراری تعادل هورمونی در بدن خانم‌ها تأثیر مثبت دارند. چای سبز باعث کاهش میزان استروژن در بدن خانم‌ها می‌شود و جالب است بدانید که افزایش میزان استروژن در بدن خانم‌ها همراه با تشدید علائم سندرم PMS و مشکلات دوران پریودی است. استروژن بالا باعث تشدید مشکلات دیگری در رحم، تخمدان‌ها و سینه‌ها می‌شود که فیبروم و توده‌های فیبروکیستیک از آن جمله است. 

چای مناسب دوران پریودی 

علائم PMS که شامل درد، حالت تهوع، نفخ و افت فشار است، عموماً در بین خانم‌ها رایج است؛ البته در برخی افراد این علائم شدیدتر و در برخی خفیف‌تر است. تجربه تغییرات هورمونی و عوارضی که این تغییرات ایجاد می‌کند، با ایجاد حالات و احساساتی می‌شود که استفاده از راهکارهایی که تسکین دهنده و آرام‌بخش باشند، بسیار سودمند خواهد بود. یکی از این راهکارها داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از انواع مواد طبیعی و نوشیدنی‌های مفید مانند دمنوش‌ها و چای‌ها است. اما سؤال این است که دمنوش یا چای مناسب دوران پریودی کدام است؟ 
به دلیل انقباضات ایجاد شده در بافت و دیواره رحم، درد و عوارض پریود (که دیسمنوره نیز نامی‌ده می‌شود) بوجود می‌آید. اگر بخواهیم بهترین دمنوش‌ها و چای‌های مناسب دوران پریودی را معرفی کنیم، می‌توانیم چای دارچین، چای بابونه، چای زنجبیل، چای رازیانه، چای آویشن، چای نعناع و چای سبز را به عنوان بهترین چای مناسب دوران پریودی نام برد که در ادامه به اختصار خواص چند یک از آن‌ها را بیان می‌کنیم. 

چای دارچین

چای دارچین یکی از بهترین چای‌ها برای دوران پریودی است که به علت خاصیت و طبیعت گرم دارچین هم آرام‌بخش بوده و هم باعث بهبود گردش خون می‌شود. دارچین علاوه بر تقویت بافت رحم به کاهش دردهای شکمی و تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند.  ترکیب آن با نبات می‌تواند باعث آرام ساختن دردها و مشکلات دوران پریودی شود. البته دارچین خواص بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها خاصیت ضد میکروبی آن است که در از بین رفتن عفونت‌های رحم نیز که ممکن است سبب مشکلات متعددی شود، مؤثر است. 

چای بابونه 

بابونه نیز همانند دارچین خواص آنتی‌باکتریایی و ضد التهابی دارد و در از بین بردن عفونت‌های موجود در رحم بانوان تأتیر بسزایی دارد. از سوی دیگر خاصیت آرام‌بخشی بابونه بر سیستم عصبی و کاهش درد، منجر به تسکین دردها و مشکلات دوران پریودی می‌شود. داشتن خواب بهتر و کاهش استرس نیز از خواص بی‌نظیر بابونه است که به تقویت خلق و خوی بانوان در دورۀ پریود و تخفیف علائم PMS کمک می‌کند. 

چای زنجبیل 

چای زنجبیل نیز به دلیل طبیعت گرم و خشک زنجبیل باعث کاهش مشکلات و درد ناشی از پریود در بانوان می‌شود. این ماده پرخاصیت در از بین بردن درد و التهاب و کم کردن انقباضات رحمی تأثیرگذار است و همانند مسکنی قوی عمل می‌کند. اسپاسم و انقباض عضلات رحم در دوران پریود، یکی از مشکلات رایج است که زنجبیل می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. تسهیل و تسریع جریان خون در راحتی خونریزی دوران پریودی نقش داشته و یکی از بهترین داروها و مسکن‌های طبیعی است. 

چای رازیانه 

از گذشته رازیانه به گیاهی معروف بوده است که برای خانم‌ها سودمند بوده؛ چرا که رازیانه باعث تنظیم سیکل ماهیانه و برطرف شدن مشکلات ناشی از به هم‌ریختگی هورمونی مفید است. رازیانه به برطرف شدن عفونت‌ها و التهاب‌های رحم و تخمدان کمک کرده و با طبع گرم و خشک خود، سردی ایجاد شده در اندام‌ها را از بین می‌برد. رازیانه مانند مسکنی در تسکین دردهای و علائم ناشی از قاعده‌گی و دوران پریودی در خانم‌ها تأثیرگذار است. 

چای نعناع 

گیاه نعناع یکی دیگر از گیاهانی است که به دلیل طبیعت گرم خود و تأثیری که در آرامش‌بخشی و رفع نفخ و سردی در بدن دارد، همیشه به کار رفته و مصرف فراوان دارد. یکی از مشکلات دوران پریودی، مشکلات گوارشی ناشی از اسپاسم‌ها و انقباضات ایجاد شده در رحم، روده‌ها و به طور کلی در شکم است. چای نعناع می‌تواند با ترکیبات خود این مشکلات را کم کرده و باعث تسکین و ایجاد آرامش شود. 

چای آویشن 

آویشن نیز همانند دیگر گیاهان مفیدی که اشاره کردیم خواص بسیاری برای خانم‌ها دارد، از جمله کاهش دردها و اسپاسم‌های دوران قاعده‌گی و خواص ضد میکروبی خود که در از بین بردن عفونت‌های رحم مؤثر است. نفخ و گرفتگی‌های ناشی از دوران پریود و سندرم PMS با مصرف چای آویشن تاحدود زیادی کاهش پیدا کرده و مشکلات ایجاد شده در ناحیۀ شکم و دستگاه گوارش بهبود می‌یابد. 

آیا چای برای پریودی ضرر دارد؟

تا اینجا نمونه‌هایی از بهترین چای‌ها که مناسب مصرف در دوران پریود هستند و به کاهش علائم سندرم PMS کمک می‌کنند را ذکر کرده و خواص هر یک را به اختصار توضیج دادیم. خواص انواع گیاهانی که برای تهیه چای استفاده می‌شوند را ذکر کردیم و گفتیم مصرف میزان متعارف هر یک باعث تخفیف و کاهش سندرم قاعده‌گی می‌گردد. البته نباید فراموش کرد که ممکن است هر یک از چای‌ها یا دمنوش‌هایی که تهیه و مصرف می‌شوند، برای یک فرد مفید و بی‌ضرر باشند ولی برای شخصی دیگر بسته به وضعیت جسمانی و بدن او واکنش آلرژیک ایجاد کرده و مشکل‌ساز شوند.

 

لذا پیشنهاد می‌گردد که همیشه میزان متعادلی از هر ماده غذایی و گیاهان دارویی استفاده کنید و از سوی دیگر اگر هر مشکل یا موضوع خاصی دارید، قبل از مصرف هر چیزی که فکر می‌کنید ممکن است مشکلی ایجاد نماید از متخصص خود سؤال بپرسید و به توصیۀ دیگران چیزی را مصرف نکنید. اطلاعات اینچنینی که ما در اختیار شما قرار می‌دهیم، جنبۀ آگاهی داشته و برای فردی با شرایط معمول و عادی توصیه می‌شود. 

چای سیاه در پریودی 

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که چای سیاه برای دوران پریود مناسب نباشد و برخی به دلیل داشتن کافئین توصیه کنند که در دوران پریودی میزان کمتری چای مصرف کنیم. البته که رعایت تعادل در هر کاری و مصرف هر چیزی معقول و منطقی است، اما نوشیدن چای سیاه در این زمان می‌تواند مفید باشد. 
یکی از خواص ویژه چای سیاه, ضد التهاب بودن آن است که می‌تواند به رفع اسپاسم و انقباضات دوران پریودی کمک کند. تانن موجود در چای سیاه در رفع مشکلات گوارشی، اختلالات گوارشی ناشی از سندرم PMS کمک می‌کند. چای سیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به افزایش مقاومت بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و مصرف میزان مناسب و متعادل آن در دورۀ پریود می‌تواند به کاهش علائم سندرم قاعده‌گی کمک کند. 

بهترین دمنوش برای پریود شدن

تمامی دمنوش‌هایی که در زمان پریود مفید هستند و در بالا چندین مورد را شرح دادیم، باعث تسهیل روند پریود شده و خواص مناسبی دارند. عمده مشکلات ایجاد شده در دوره پریود ناشی از انقباضات و اسپاسم‌های به وجود آمده در عضلات لگن، شکم و دیواره رحم است. مصرف دمنوش‌های تهیه شده از بابونه، دارچین، رازیانه، نعناع، زنجبیل، آویشن و چای سبز علاوه بر اینکه این گرفتگی در عضلات را برطرف کرده و خاصیت تسکین‌دهنده دارند، باعث تسهیل خونریزی پریود شده و در نتیجه علائم سندرم قاعده‌گی را کاهش می‌دهند.

افزون بر مواردی که گفته شد، دمنوش‌هایی که از گل گاوزبان، زعفران، زیره، اسطوخودوس و جعفری نیز تهیه می‌شوند در ایام پریود مفید بوده و هم تسکین‌دهنده هستند و هم برای سهولت روند پریود شدن مؤثرند.
 هر یک از دمنوش‌ها و چای‌هایی که معرفی کردیم را نیز می‌توانید به اندازه متعارف و متعادل به شکل ترکیبی مصرف نمایید. در آخر مجدد باید اضافه کنیم، اطلاعات مطرح شده جنبه آگاهی داشته و هنگام مصرف ممکن است برای تمامی افراد نتایج یکسان ایجاد ننماید. 
ما در چای نور جعفری لاهیجان همیشه تلاش کرده‌ایم تا محصولات باکیفیت و مرغوب را در اختیار مشتریان گرامی خود قرار دهیم و از ابتدا تا به اکنون رضایت مشتریان برای ما بالاترین سرمایه بوده است. برای تهیه بهترین و مرغوب‌ترین چای سیاه و چای سبز از طریق سایت ما، نور جعفری لاهیجان، به صورت مستقیم می‌توانید اقدام به خرید کنید. 
 

مطالب دیگر

چای گس چای شمال با رنگی دلنشین و طعم گس خاص خود، در میان چای های ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. این چای، محبوب دیرینه مصرف کنندگان قدیمی چای گیلان و چای خانه ها بوده است. طعم گس این چای، طعم اصیل چای را تداعی می کند و برای علاقه مندان به طعم های خاص بسیار دلچسب است.

راهنما نگهداری چای خشک چای، نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان، در انواع مختلفی از جمله چای سیاه، چای سبز و چای کیسه ای موجود است. اما آیا می دانید که نحوه نگهداری از چای می تواند بر طعم و عطر آن تأثیر بسیار زیادی بگذارد؟

از کجا بفهمیم چای دم کشیده|مدت زمان دم کشیدن چای ایرانی چای، نوشیدنی محبوب جهانی، همدم لحظات گرم و خنک زندگی ماست. چه در سرمای زمستان و چه در گرمای تابستان، یک فنجان چای می تواند لذتی وصف نا پذیر داشته باشد. اما گاه در حسرت طعم خاص و دل انگیزی هستیم که در یک کافه یا رستوران تجربه کرده ایم، در حالی که از همان نوع چای استفاده می کنیم.

اگر شما علاقه مند به چای ایرانی هستید، احتمالاً نام چای سر گل را شنیده اید. این چای به عنوان برترین و با کیفیت ترین چای ایرانی شناخته می شود و در بین سایر انواع چای های ایرانی، مورد توجه و محبوبیت بیشتری قرار دارد. با این حال برخی افراد با این چای آشنا نیستند. به همین دلیل در این محتوا قصد داریم چای سر گل، زمان برداشت چای سر گل بهاره و خواص چای سر گل را معرفی کرده و به بررسی تفاوت های موجود بین چای سر گل و چای ممتاز بپردازیم.

تاثیر چای داغ و سرد در بدن مصرف چای سیاه یکی از عادات مرسوم در کشور ماست. اما یکی از دغدغههایی که بسیاری از افراد در مورد مصرف چای سیاه دارند، انتخاب بین خوردن چای به صورت سرد یا گرم است. طبق ویژگی های مربوط به مصرف چای سیاه، دمای مورد نیاز آن برای مصرف میتواند متفاوت باشد.

بهترین دمنوش آرامش بخش آیا تا به حال به فکر استفاده از دمنوش های ضد استرس و اضطراب برای مقابله با استرس های روزمره افتاده اید؟ اضطراب و استرس واکنش هایی هستند که به رویداد های دلهره آوری که در طول روز و در زندگی روزمره با آنها مواجه می شویم، نشان می دهیم. اگر تجربه اضطراب و استرسی که هم ذهن و هم بدن را درگیر می کند طولانی باشد، ممکن است روند عادی زندگی ما را مختل کند و در اینجا نیاز به راهکار های درمانی داریم.

خوردن چای در شب نوشیدن چای قبل از خواب یکی از عادت های روزانه بسیاری از افراد می باشد. برخی افراد از این عادت برای بهبود خواب خود استفاده می کنند و اعتقاد دارند که نوشیدن چای قبل از خواب می تواند به خواب عمیق تر و بهتری کمک کند. اما باید توجه داشت که خوردن چای در شب می تواند مضراتی برای سلامتی بدن داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فشار خون چیست؟ فشار خون به دو قسمت تقسیم می شود: 1. فشار سیستولیک: این فشار به معنای فشار خون در هنگام پمپاژ خون توسط بطن های قلب است. این عدد بالا تری است که در خواندن فشار خون نمایش داده می شود.

بیشتر مردم در سراسر جهان به قهوه و چای علاقه دارند و معمولاً خواص و فواید این دو نوشیدنی مورد بحث قرار میگیرد. هر دو از موادی تشکیل شدهاند که میتوانند به سلامتی انسان کمک کنند. در ادامه محتوا، به خوردن چای و قهوه با هم، چای بهتر است یا نسکافه، چای سبز بهتره یا قهوه، مضرات چای و قهوه، خواص چای و قهوه اشاره خواهیم کرد.