چای ایرانی-خرید چای ایرانی-قیمت چای ایرانی

خرید چای ایرانی خرید چای ایرانی و تشخیص چای اصل ایرانی یکی از دغدغه های اصلی است. همان‌طور که می‌دانید از میان انواع مختلف نوشیدنی‌ها، چای در میان ایرانیان، نوشیدنی بسیار محبوبی است و جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. این نوشیدنی، در موارد روزمره، در مهمانی‌ها و مجالس و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که مصرف این ماده می‌تواند به ذهن، آرامش دهد و سستی و تنبلی را از بدن خارج نماید و از این طریق، فرد را سرحال و پر از انرژی کند. اما این در حالی است که خرید چای ایرانی  مورد استفاده، خالص باشد و حاوی مواد شیمیایی و افزودنی نیز نباشد. بنابر این عوامل، خرید چای ایرانی اصل و با کیفیت توصیه می‌شود. چای ایرانی، انواع مختلفی دارد و به صورت‌های بهاره، پاییزه و تابستانه تولید می‌شود. برای خرید چای لاهیجان می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

 

خرید چای ایرانی

برای خرید چای سیاه ایرانی اصل به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

 

بهترین چای ایرانی

بهترین چای ایرانی،چای سالم و طبیعی ایرانی که بدون هیچگونه مواد افزودنی باشد و عطری ماندگار و طعمی دلنشین داشته باشد یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود. همان‌طور که میدانید برگ‌های گیاه چای در کارخانه‌های تولید این محصولات کشاورزی، در آخرین مرحله از فرایند تولید، به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. لازم است بدانید که مرحله انتهایی تولید چای، که طی آن تفکیک انواع چای از یکدیگر انجام می‌گیرد، در اصطلاح سورتینگ نام گرفته است. طی این فرایند، چای‌ها قابل دسته بندی هستند.

طی فرایند سورتینگ بهترین چای ایرانی، چای‌های ایرانی به انواع مختلف چای سرگل، ممتاز، چای قلم، شکسته، چای باروتی و خاک چای تقسیم می‌شوند. هر یک از انواع این چای‌ها دارای عطر و طعم ویژه و مخصوص به خود هستند. از طرف دیگر انواع مختلف چای ایرانی، از نظر ویژگی‌هایی مانند کیفیت محصول و خواص ظاهری نیز با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند و میزان رنگ دهی آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. بنابر این دسته بندی، بهترین چای ایرانی را می‌توان چای سرگل به شمار آورد. این نوع از محصول زراعی، از غنچه و برگ‌های لطیف گیاه چای به دست می‌آید. همین عامل نیز سبب شده تا چای سرگل ایرانی یکی از انواع با کیفیت و مرغوب چای باشد. از طرف دیگر این نوع از چای ایرانی از نظر قیمت نیز از دیگر انواع این محصولات، هزینه بیشتری دارد.

قیمت چای ایرانی ممتاز

همان‌طور که گفته شد در آخرین مرحله از فرایند تولید چای ایرانی در کارخانه‌ها، چای ممتاز ایرانی نیز تولید می‌شود. این نوع از محصول کشاورزی، پس از چای ایرانی سرگل، در رده بندی انواع این محصولات قرار می‌گیرد. چای ممتاز ایرانی، به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا از جمله پر مصرف‌ترین انواع چای تولید کشور، به شمار می‌رود. قیمت چای ممتاز ایرانی نیز نسبت به چای سرگل ارزان‌تر است. بنابراین این محصول زراعی و این نوشیدنی محبوب، به دلیل کیفیت بالا و قیمت ارزان‌تر طرفداران و خریداران بسیار زیادی هم دارد.

نکته دیگری که لازم است در این بخش به آن اشاره شود این است که در فرایند تفکیک انواع چای ایرانی در کارخانه‌ها، انواع دیگری از این محصولات نیز تولید می‌شوند که عبارتند از چای قلم، شکسته، باروتی و... این دسته از چای‌های ایرانی دارای کیفیت‌های پایین‌تری هستند و قیمت ارزان‌تری هم دارند. هر یک از انواع این محصولات زراعی دارای عطر و طعم مخصوص به خود هستند.

خرید چای ایرانی

چای ایرانی خوب

همان‌طور که پیش از این نیز بیان شد انواع مختلف چای ایرانی، از نظر ویژگی‌هایی از قبیل عطر و طعم با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. از طرف دیگر، میزان رنگ دهی این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت است. چای‌های ایرانی خوب از نظر مدت زمان دم کشیدن نیز با یکدیگر فرق دارند. بنابراین انتخاب چای ایرانی خوب، یک امر کاملا شخصی و فردی است. لذا می‌توانید از میان انواع مختلف این محصولات چای متناسب با ذائقه و سلیقه خود را خریداری نمایید و آن را مصرف کنید. قبل از انتخاب نوع چای(چای ایرانی خوب) لازم است در مورد ویژگی‌های آن، اندکی تحقیق کنید و سپس به خرید نوع مطلوب و مورد نظر خود اقدام نمایید.

لیست قیمت چای ایرانی

 خرید چای ایرانی به صورت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. بنابراین قیمت این محصولات بسته به خرید کلی و عمده و یا جزئی آن‌ها فرق می‌کند. اگر بخواهیم لیست قیمت چای ایرانی را فهرست نماییم چای سرگل و ممتاز را باید در رده‌های بالاتری از قیمت قرار دهیم و پس از آن‌ها چای‌های قلم، شکسته، باروتی و... را به فهرست قیمت‌های چای اضافه کنیم. در صورتی که این نوع محصولات کشاورزی را به صورت‌های کلی و عمده خریداری نمایید میزان تخفیف بسیاری برای شما به دنبال خواهد داشت. بنابراین قیمت‌های بسیار کم‌تری را نیز باید برای آن‌ها بپردازید.

از طرف دیگر، این دسته از محصولات به صورت‌های کارتنی و بسته بندی و یا جعبه‌ای نیز در بازار خرید و فروش می‌شوند. بسته بندی‌های این محصولات به صورت کارتنی شامل کارتن‌های 8 تایی، 12 تایی، 36 تایی و یا حتی بالای 1000 عدد هم به خریداران فروخته می‌شود. یکی از روش‌های خرید این دسته از محصولات به صورت آنلاین و اینترنتی است که در این صورت بدون مراجعه حضوری به فروشگاه‌های عرضه این محصولات، می‌توانید لیست قیمت چای ایرانی را مشاهده کنید و سپس بسته به نیازتان این محصولات را به صورت‌های عمده و یا جزئی خریداری کنید.

قیمت بهترین چای ایرانی

لازم به ذکر است که با خرید چای ایرانی می‌توانید از تولید چای و هم‌چنین چای کاران داخلی، حمایت کنید. این محصولات را می‌توانید به روش‌های مختلف خریداری کنید. قیمت بهترین چای ایرانی بسته به شیوه خرید شما نیز متفاوت خواهد بو.د چنانچه این محصول را به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری کنید می‌توانید به راحتی آن را در درب منزل خود تحویل بگیرید. از طرف دیگر خرید کلی و عمده این محصول نیز باعث می‌شود تا شما قیمت کم‌تری را برای آن پرداخت نمایید. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد بهترین و مرغوب‌ترین چای ایرانی، چای سرگل است و قیمت بهترین چای ایرانی از دیگر انواع چای بیشتر خواهد بود. چراکه کیفیت بالاتری نیز دارد.

قیمت بهترین چای ایرانی در مراحل انتهایی کار و فرایند تولید در کارخانه مشخص می‌شود. در این زمان محصول مورد نظر از غربال‌های زیادی عبور می‌کند و بر اساس میزان کیفیت و مرغوبیت، اندازه چای، برند محصول، فصل برداشت، سایز دانه‌های چای و... شماره گذاری می‌شود و به انواع مختلف دسته بندی می‌شود و سپس طبق نظر کارشناسان ارزش گذاری می‌گردد. از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت بهترین چای ایرانی می‌توان منطقه کشت چای را نام برد.

بهترین چای ایرانی بسته بندی

در حال حاضر انواع چای ایرانی به روش‌های مختلفی در بازار خرید و فروش می‌شوند. بسیاری از تولید کنندگان این محصولات برای افزایش دادن میزان فروش خود از روش‌های مختلف سنتی و مدرن استفاده می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به کارگیری بسته بندی‌های متنوع و جذاب را نام برد. بهترین چای ایرانی بسته بندی به نوعی از این محصولات گفته می‌شود که در فرایند تولید به صورت کاملا طبیعی و سالم به وجود می‌آیند و سپس با استفاده از بسته بندی‌های مناسب در وزن‌ها و حجم‌های متفاوت به فروش می‌رسند. قیمت این دسته از محصولات زراعی بسته به نوع و کیفیت بسته بندی و کوچکی و بزرگی و یا حجم محصول متفاوت است. می‌توان گفت بهترین چای ایرانی بسته بندی نوعی از چای است که دارای بافت ریز و وزن سنگین است.

خرید چای ایرانی اصل

بنا به چند دلیل، خرید چای ایرانی اصل توصیه می‌شود. از جمله این دلائل می‌توان به این عامل اشاره کرد که چای‌های اصل ایرانی پس از گذشت مدت زمانی از دم کشیدن، سیاه نمی‌شوند و کدر نمی‌گردند. از طرف دیگر میزان ته نشین شدن این چای‌ها بسیار کم است و یا به طور کامل چای‌های اصیل ایرانی ته نشین نمی‌شوند. رنگ این محصولات کاملا طبیعی است و این چای‌ها به طور کامل شفاف و بدون تغییر رنگ هستند. چای‌هایی که به صورت اصیل فراهم شده‌اند و کاملا طبیعی هستند و درجه مرغوبیت آن‌ها نیز بسیار بالا است از طریق حس بویایی و چشایی نیز قابل تشخیصند.

بوی این دسته از محصولات زراعی و این نوع از نوشیدنی‌ها، کاملا طبیعی و ارگانیک و هم‌چنین سبک است. این دسته از چای‌های ایرانی دارای عطر و طعم اضافی و مصنوعی نیز نیستند. چای اصیل ایرانی به سرعت درون آب، رنگ نمی‌دهد. بنابراین با سرعت بالا، آماده مصرف نمی‌شود. این چای، باید اجازه داشته باشد تا به طور کامل، دم بکشد. رنگ چای اصیل ایرانی به هیچ عنوان بر دیواره ظرف، از جمله فنجان نمی‌نشیند. خرید چای ایرانی اصل از طریق مراجعه به فروشگاه‌های معتبر امکان پذیر است. از طرف دیگر این چای را می‌توانید از سایت‌های مخصوص و معتبر نیز خریداری نمایید.

خرید چای ایرانی

قیمت چای ایرانی فله

یکی از روش‌های خرید چای ایرانی، خرید این محصولات به صورت فله است. همان‌طور که می‌دانید در تمامی روش‌های خرید این محصولات، قیمت، عامل بسیار مهمی است. در حال حاضر انواع چای ایرانی در بازار به صورت‌های مختلف از قبیل فله، عمده، جزئی، بسته بندی و... به فروش می‌رسند. این چای‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و گاه با نوساناتی در این زمینه نیز مواجه می‌شویم. بسیاری از این نوسانات به دلیل تغییر فصل برداشت این محصولات است و در بسیاری از مواقع نیز عامل موثر در تعیین قیمت چای، کیفیت آن است. این دسته از محصولات زراعی در بازارهای کشور به طور معمول، تازه، خالص و درجه یک هستند. قیمت چای ایرانی فله هم‌چنین بر اساس میزان تقاضا و تعداد واسطه‌های موجود در فواصل منبع تا بازار مصرف نیز متفاوت است.

تفاوت چای سبز ایرانی و خارجی

تفاوت چای سبز ایرانی و خارجی در محل کشت این محصولات است. لازم است بدانید که چای سبز، اصالتا بومی و تولید کشور چین است. اما تولید کنندگانی در کشور ژاپن و هم‌چنین کره جنوبی و اندونزی و یا حتی ایران هم آن را تولید می‌کنند. چای سبز ایرانی و خارجی از نظر ویژگی‌های ظاهری با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. به طور معمول کیفیت این چای‌ها از نظر ویژگی‌های ظاهری، قابل تشخیص نیست. چراکه این محصولات بوی زیادی ندارند و تنها از طریق آزمایش‌های ویژه قابل تشخیص هستند. گیاه چای سبز و چای سیاه یکی است. اما روند تولید این دو محصول با یکدیگر تفاوت است. چای‌های سبز ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و انواع، متفاوتند.

خواص چای ایرانی

چای ایرانی ارگانیک

چای ایرانی دارای چندین خاصیت ویژه است. از جمله خواص منحصر به فرد چای ایرانی می‌توان به این عامل اشاره کرد که در فرایند تولید این محصول، از مواد افزودنی شیمیایی و مصنوعی استفاده نمی‌شود. همان‌طور که می‌دانید در بیشتر موارد از مواد افزودنی و مصنوعی در تولید انواع مختلف چای خارجی استفاده می‌شود تا از این طریق به آن عطر و طعمی ویژه اضافه شود. نکته قابل ذکر این است که کارخانه‌های تولید کننده چای ایرانی به دلیل عدم استفاده از این مواد افزودنی، چای سالم و با کیفیت بالاتری را تولید می‌کنند. این چای کاملا اصیل است و به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تولید شده و به مصرف می‌رسد.

نکته دیگری که لازم است در این بخش به آن اشاره شود این است که چای ایرانی در مناطق شمالی کشور کشت می‌شود و به بهره برداری می‌رسد. وجود آب و هوای مناسب در مناطق شمالی کشور باعث می‌شود تا در فرایند تولید این محصولات زراعی، نیازی به استفاده از سموم شیمیایی نباشد. چراکه به طور معمول از این سموم برای مقابله با آفات گیاهان از جمله گیاه چای استفاده می‌شود و در مناطق شمالی کشور نیازی به انجام این کار نیست. بنابراین چای ایرانی با عدم نیاز به سموم دفع آفات، به صورت طبیعی تولید می‌شود و در دسترس خریداران این محصولات واقع می‌شود. بنابراین این چای، کاملا سالم است.

بنابر این عوامل، بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که افرادی که دارای مشکلاتی از قبیل مشکل معده هستند تنها از چای ایرانی خالص و طبیعی استفاده کنند و از مصرف دیگر چای‌ها از جمله چای‌های خارجی دارای عطر و طعم ویژه خودداری نمایند.

خرید چای ایرانی

خرید چای ایرانی به دلیل داشتن خواص ویژه این محصول توصیه می‌شود. اما علاوه بر این ویژگی‌ها، با خرید چای ایرانی می‌توانید از چای تولید داخل ایران نیز حمایت کنید. همان‌طور که می‌دانید در استان‌های شمالی کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران، لاهیجان و... در حدود 25 هکتار باغ چای وجود دارد. در این مناطق هم‌چنین حدود 150 کارخانه وجود دارد که سعی در تولید چای با کیفیت و مرغوب ایرانی دارند. در این استان‌ها هم‌چنین در حدود 100 هزار خانوار زندگی می‌کنند که امرار معاش آن‌ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به واسطه خرید و فروش و تولید چای ایرانی صورت می‌گیرد. بنابراین با خرید این دسته از محصولات زراعی علاوه بر برخورداری از خواص ویژه چای، از تولید کنندگان و چای کاران داخلی نیز حمایت خواهیم کرد.

نکته دیگری که در این بخش باید به آن اشاره شود این است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های عرضه این محصولات، چای ایرانی را به طور مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده و چای کار ایرانی، تحویل گرفته و به دست مصرف کننده می‌رسانند. بنابراین با خرید چای ایرانی به صورت بی واسطه، هم می‌توانید مزایای این خرید را تجربه کنید و سود بالایی به دست آورید چراکه در این روش خرید، دست واسطه‌ها را از خرید خود کوتاه نموده‌اید. بنابراین و به دلیل کاهش واسطه‌ها می‌توانید چای ایرانی با کیفیت و کاملا سالم را با قیمتی کاملا مناسب تهیه نمایید و هم می‌توانید حمایت خود را از تولید کننده داخلی اعلام کنید.

مضرات چای خارجی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از انواع چای‌های خارجی استفاده کنند تا از این طریق عطر و طعم بهتری را تجربه نمایند. اما لازم است بدانید که چای‌های خارجی چندین زیان اساسی دارند. این دسته از محصولات کشاورزی به طور معمول با روش‌های صنعتی و انبوه تولید می‌شوند نکته قابل ذکر در زمینه این روش تولیدی، این است که برای تولید انبوه این محصولات لازم است در زمینی با متراژ مشخص و تعیین شده، میزان زیادی از برگ‌های گیاه چای به تولید برسند. بنابراین در این زمین‌ها از کودها و بسیاری از مواد شیمیایی در پرورش دادن بوته‌های گیاه چای خارجی، استفاده می‌شود تا از این طریق محصولات بیشتری را به بار آورند.

از طرف دیگر این امکان نیز وجود دارد که از بوته‌های چای تراریخته و یا اصلاح نژادی در فرایند تولید چای استفاده شود. در حالی که نکته مهم این است که استفاده از این روش‌ها و فرایندها برای سلامتی انسان‌ها مضرات بسیار زیادی دارد و کم کم آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای بدن آن‌ها به وجود خواهد آورد. این در حالی است که در فرایند تولید چای ایرانی از روش‌های کاملا سالم و ارگانیک و سنتی استفاده می‌کنند تا محصولی با کیفیت مناسب و مرغوب تولید شود.

از طرف دیگر به بسیاری از چای‌های خارجی عطرها و هم‌چنین طعم‌های مصنوعی و غیر طبیعی اضافه می‌شود. انجام این کار چندین دلیل اساسی دارد. یکی از دلائل انجام این کار این است که برگ‌هایی که برای تولید چای مورد استفاده واقع می‌شود از برگ‌های درجه چند بوته گیاه چای به شمار می‌رود. بنابراین از طریق رنگ مصنوعی، این محصولات می‌توانند سرعت رنگ دهی قابل ملاحظه‌ای را به دست آورند.

به طور کلی بسیاری از چای‌های تولید کشورهای خارجی، چای‌هایی درجه 3 هستند که از مخلوط کردن خرده‌ها و پودرهای کهنه گیاه چای به دست می‌آیند و به آن‌ها رنگ و اسانس اضافه می‌شود. به این نوع از محصولات کشاورزی، رنگ سنتزی اضافه می‌کنند. همین عامل نیز سبب می‌شود تا پس از مدتی، رنگ چای تغییر کند و به شکل‌های کدر و تیره دیده شود و یا ته نشین گردد.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب دیگر

چای هل هل یکی از ادویه های رایج است که طعم گرم و بسیار خوشبویی دارد و از آن برای افزودن طعمی دلپذیر به نوشیدنی ها، غذا ها و شیرینی ها استفاده می شود. چای هل یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای استفاده از دانه هل است.

در این محتوا به موارد خواص چای زعفران ،مضرات چای زعفران ،چای زعفران برای پریودی ،تاثیر چای زعفران بر حاملگی،طرز تهیه چای زعفران برای افسردگی و سایر موارد در مورد چای زعفران میپردازیم.

در این محتوا به موارد "چای به برای چی خوبه "،"خواص چای به برای لاغری"،"چای به"،"خواص چای به برای اعصاب"،"طرز تهیه چای به " پرداخت می شود

خواص چای سبز برای زنان محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های دنیا به ترتیب آب، چای سیاه و چای سبز هستند که از این میان، چای می‌تواند جایگزین دلچسبی برای قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز باشد. بنابراین نه تنها به دلیل داشتن مقادیر کافی کافئین می‌تواند شما را سرحال و پر انرژی نگه دارد،

تاثیر چای برروی تیروئید دومین نوشیدنی محبوب در ایران پس از آب، چای است. انواع چای اعم از چای سیاه یا چای سبز، به خوبی جای خود را در زندگی روزمره ایرانیان باز کرده و اغلب افراد، به مصرف روزانه آن عادت دارند. درباره فواید و مضرات چای نیز گفتگوها پایانی ندارد.

چای در بار داری چای از جمله نوشیدنی‌هایی است که به خصوص در میان ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. از گذشته تا کنون، مصرف چای در بین ایرانیان رایج بوده و حتی گاهی یکی از ضروریات هر مهمانی و بزم نیز هست. چای ایرانی نیز با طعم و عطر خاصی که دارد، محبوبیت فراوانی را دارا است.

علت زیاد چای خوردن چیست؟ مصرف زیاد چای و بررسی دلایل آن یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای افراد مختلف به ویژه بسیاری از ایرانیان است. چراکه عده زیادی از افراد به این نوشیدنی علاقه بیش از حد نشان داده و در طول یک روز بیشتر از ۵ لیوان چای سیاه و یا حتی سبز مصرف می‌کنند.

علت به وجود آمدن چربی روی چای چیست؟ فرآیند رشد و کشت برگ چای می‌تواند بر روی طعم و کیفیت آن اثرگذار باشد. یکی از مواردی که برای افراد ناخوشایند است، وجود لایه چربی روی فنجان چای است. در این پست قصد داریم به دلایل ایجاد شدن این لایه براق و چرب روی سطح چای بپردازیم. همچنین شما می‌توانید چای سیاه و سبز باکیفیت و مرغوب ایرانی را از کارخانه چای نورجعفری تهیه نمایید