خواص چای برای سرطان

خواص چای برای سرطان چای دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. چندین مطالعه فواید مصرف انواع مختلف چای از جمله چای سبز، چای سیاه، چای زنجبیل و چای هیبیسکوس را در پیشگیری از سرطان نشان می‌دهد.

خواص چای برای سرطان

در حالی که نشان داده شده است که چای سبز سرطان سینه را کاهش می‌دهد، یک مطالعه آزمایشگاهی همچنین نشان داده است که ترکیبات موجود در چای سبز، ممکن است اثربخشی پرتودرمانی را در سلول‌های سرطان پروستات کاهش دهد، از این رو چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است. دارای فواید مختلف با خواص درمانی و پیشگیرانه متفاوت است. بنابراین نوشیدن یک فنجان چای در روز سالم تلقی شده و می‌تواند در درمان سرطان موثر باشد. انواع مختلف چای به طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شوند:

انواع چای‌های گیاهی چای گیاهی از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود. سه نوع رایج دمنوش‌های گیاهی بر اساس وضعیت فرآوری برگ‌های چای عبارتند از:

  • چای سبز
  • چای سیاه
  • چای اولانگ

فرآیندهای مختلف خشک کردن و ترکیب شیمیایی انواع مختلف چای را تعیین می‌کند. هر سه شکل دمنوش‌های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و کافئین در غلظت‌های مختلف هستند. چای سبز از برگ‌های تازه چای تولید می‌شود.

چای سیاه از اکسید کردن برگ‌های چای با قرار دادن آنها در معرض هوا ساخته می‌شود. طی اکسیداسیون، برگها رنگ قهوه ای تیره به خود می‌گیرند و طعم آن تشدید می‌شود. سپس این برگ‌ها به همان شکلی که هستند باقی می‌مانند یا حرارت داده می‌شوند، در نهایت خشک شده و آسیاب می‌شوند.

چای اولانگ با اکسیداسیون جزئی برگها تولید می‌شود که عمدتا این تولید در استان فوجیان چین است. بر اساس مقیاس اکسیداسیون، بین چای سبز و چای سیاه قرار است که چای اولانگ را می‌سازد.

انواع دمنوش چایی

دمنوش‌های گیاهی معمولاً از گیاهان، انواع توت‌ها، میوه‌ها، دانه‌ها، گل‌ها، برگ‌ها یا ریشه انواع مختلف گیاهان که در آب داغ غوطه‌ور شده‌اند، تهیه می‌شوند. بسته به گیاهی که برای تولید چای استفاده می‌شود، ترکیب شیمیایی دمنوش‌های گیاهی نیز متفاوت است. دمنوش‌های گیاهی نسبت به چای سبز، سیاه و اولانگ دارای غلظت کمتری از آنتی اکسیدان هستند، همچنین آنها معمولا حاوی کافئین نیستند. در ادامه چند نمونه از دمنوش‌های گیاهی آورده شده است:

• چای زنجبیلی

• چای بابونه

•  چای هیبیسکوس

•  چای نعنا

•  چای بادرنجبویه

چای سبز چه ترکیباتی دارد؟

اعتقاد بر این است که مصرف منظم چای سبز به بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می‌کند. ترکیبات شیمیایی مختلف موجود در چای سبز شامل پلی فنل‌ها، آلکالوئیدها، اسیدهای آمینه، پروتئین‌ها، ترکیبات فرار، ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب است. چای سبز حاوی نوعی پلی فنول به نام کاتچین است و ترکیبات فعال اصلی چای سبز کاتچین هستند. یک فنجان چای سبز معمولاً حاوی 30 تا 42 درصد کاتچین و 3 تا 6 درصد کافئین است.

چای سبز همچنین حاوی فلاونول‌هایی مانند:

  •  کوئرستین
  • کامپفرول
  • میریسیتین

فواید چای سبز برای سلامتی

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه برخی از فواید ‌نوشیدن چای سبز برای سلامتی آورده شده است:

  • به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.
  • به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند.
  • به کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می‌کند.
  •  کمک به کاهش وزن
  • به کاهش پوسیدگی دندان کمک می‌کند.
  • به چربی سوزی و کاهش چاقی کمک می‌کند.
  • به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند.

چای سبز و سرطان خون

در رژیم غذایی ضد سرطان، چای سبز جایگاه برتری را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا این ماده غذایی حاوی بیشترین مولکول‌های ضد سرطان است. این مولکول‌های ضد سرطان توسط کاتچین‌ها (خانواده فلاونوئیدها) تولید می‌شوند و یک سوم وزن برگ‌های چای را اشغال می‌کنند.

خواص چای سبز برای سرطان

کاتچین‌ها این ویژگی را دارند که می‌توانند به بسیاری از فرآیندهای مورد استفاده توسط سلول‌های سرطانی برای رشد حمله کنند. جالب ترین و فراوان ترین کاتچین EGCG (اپی گالوکاتچین گالات) است که نوعی خاصیت "خفه کننده تومورها" را دارد.

در واقع، وقتی سلول‌های سرطانی برای تشکیل یک تومور کوچک تکثیر می‌شوند، باید به موازات آن شبکه‌ای از رگ‌های خونی را تشکیل دهند تا تغذیه شده و بتوانند تکثیر شوند. به این فرآیند رگ زایی می‌گویند. EGCG دارای خاصیت جلوگیری از رگزایی است، یعنی تشکیل یک شبکه خونی ضروری برای تشکیل هر تومور و رشد آن که برای تاثیرگذاری واجب است.

مصرف چای سبز و خطر ابتلا به سرطان پروستات

محققان داده‌هایی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که نوشیدن چای سبز با سرطان پروستات موضعی ارتباطی ندارد. با این حال باید گفت مصرف چای سبز با کاهش خطر سرطان پیشرفته پروستات مرتبط است.

چای سبز و شیمی درمانی 

در همان زمان، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره چای سبز EGCGمی‌تواند اثربخشی پرتودرمانی را در سلول‌های سرطان پروستات کاهش دهد. بنابراین قبل از مصرف مکمل‌های EGCG در طول پرتودرمانی برای سرطان پروستات، باید با انکولوژیست خود مشورت کنید.

خرید چای سبز

برای خرید چای سبز به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

خواص چای سیاه برای سرطان

چای سیاه پرمصرف‌ترین چای در جهان است. چای سیاه در مقایسه با سایر چای‌ها دارای کافئین بالایی است و بنابراین می‌توان از آن به عنوان نوشیدنی جایگزین قهوه استفاده کرد.

چای سیاه از چه چیزی تولید می‌شود؟

•    آروبیجین

•    تیافلاوین‌ها

•    فلاونول‌ها

 •    کاتچین‌ها

چای سیاه و پروستات

طی تخمیر برگ‌های تازه چای، برخی از کاتچین‌ها به تافلاوین اکسید می‌شوند، از جمله تافلاوین، تافلاوین-3-گالات، تافلاوین-3'-گالات و تافلاوین-3-3'-دیگالات و تیاروبیگین که این موارد طعم تلخی به چای سیاه می‌دهند. رنگ تیره چای سیاه نیز از تیاروبیگین‌ها و تافلاوین‌ها به دست می‌آید.

فواید چای سیاه برای سلامتی

مانند چای سبز، چای سیاه نیز حاوی آنتی اکسیدان است و فواید مشابهی برای سلامتی دارد. در ادامه به برخی از مزایای سلامتی چای سیاه اشاره شده است:

  • به کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند
  • به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند
  • به بهبود سلامت قلب و عروق / قلب کمک می‌کند
  • به بهبود سلامت لثه و دندان کمک می‌کند
  • به کاهش فشار خون کمک می‌کند
  • به کاهش دیابت/کاهش قند خون کمک می‌کند 

خرید چای سیاه

برای خرید چای سیاه به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، چای دارای فواید متعددی برای سلامتی است و نوشیدن یک فنجان چای در روز سالم تلقی می‌شود. برای اینکه طعمی‌بی‌نظیر از چای را تجربه کنید فروشگاه نوری جعفری یکی از با کیفیت‌ترین محصولات موجود در ایران را به شما ارائه می‌هد و می‌توانید با خرید از سایت نوری جعفری بهترین چای سبز و سیاه را درب منزل خود داشته باشید.

مطالب دیگر

اگر شما علاقه مند به چای ایرانی هستید، احتمالاً نام چای سر گل را شنیده اید. این چای به عنوان برترین و با کیفیت ترین چای ایرانی شناخته می شود و در بین سایر انواع چای های ایرانی، مورد توجه و محبوبیت بیشتری قرار دارد. با این حال برخی افراد با این چای آشنا نیستند. به همین دلیل در این محتوا قصد داریم چای سر گل، زمان برداشت چای سر گل بهاره و خواص چای سر گل را معرفی کرده و به بررسی تفاوت های موجود بین چای سر گل و چای ممتاز بپردازیم.

تاثیر چای داغ و سرد در بدن مصرف چای سیاه یکی از عادات مرسوم در کشور ماست. اما یکی از دغدغههایی که بسیاری از افراد در مورد مصرف چای سیاه دارند، انتخاب بین خوردن چای به صورت سرد یا گرم است. طبق ویژگی های مربوط به مصرف چای سیاه، دمای مورد نیاز آن برای مصرف میتواند متفاوت باشد.

بهترین دمنوش آرامش بخش آیا تا به حال به فکر استفاده از دمنوش های ضد استرس و اضطراب برای مقابله با استرس های روزمره افتاده اید؟ اضطراب و استرس واکنش هایی هستند که به رویداد های دلهره آوری که در طول روز و در زندگی روزمره با آنها مواجه می شویم، نشان می دهیم. اگر تجربه اضطراب و استرسی که هم ذهن و هم بدن را درگیر می کند طولانی باشد، ممکن است روند عادی زندگی ما را مختل کند و در اینجا نیاز به راهکار های درمانی داریم.

خوردن چای در شب نوشیدن چای قبل از خواب یکی از عادت های روزانه بسیاری از افراد می باشد. برخی افراد از این عادت برای بهبود خواب خود استفاده می کنند و اعتقاد دارند که نوشیدن چای قبل از خواب می تواند به خواب عمیق تر و بهتری کمک کند. اما باید توجه داشت که خوردن چای در شب می تواند مضراتی برای سلامتی بدن داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فشار خون چیست؟ فشار خون به دو قسمت تقسیم می شود: 1. فشار سیستولیک: این فشار به معنای فشار خون در هنگام پمپاژ خون توسط بطن های قلب است. این عدد بالا تری است که در خواندن فشار خون نمایش داده می شود.

بیشتر مردم در سراسر جهان به قهوه و چای علاقه دارند و معمولاً خواص و فواید این دو نوشیدنی مورد بحث قرار میگیرد. هر دو از موادی تشکیل شدهاند که میتوانند به سلامتی انسان کمک کنند. در ادامه محتوا، به خوردن چای و قهوه با هم، چای بهتر است یا نسکافه، چای سبز بهتره یا قهوه، مضرات چای و قهوه، خواص چای و قهوه اشاره خواهیم کرد.

چای هل هل یکی از ادویه های رایج است که طعم گرم و بسیار خوشبویی دارد و از آن برای افزودن طعمی دلپذیر به نوشیدنی ها، غذا ها و شیرینی ها استفاده می شود. چای هل یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای استفاده از دانه هل است.

در این محتوا به موارد خواص چای زعفران ،مضرات چای زعفران ،چای زعفران برای پریودی ،تاثیر چای زعفران بر حاملگی،طرز تهیه چای زعفران برای افسردگی و سایر موارد در مورد چای زعفران میپردازیم.